Familie camping Frankrijk Ch'timi

9 maart 2016 - Touzac, Frankrijk

Camperen in Zuid Frankrijk

www.campinglechtimi.com

Ons gezin is voor het eerst naar Frankrijk gegaan op goed geluk.
Na een lange reis met twee kinderen waren we blij dat we op onze bestemming waren aangekomen.

Ons doel om voor het eerst op een kleine camping te gaan kamperen  maar dan wel met enige luxe.
De laatste kilometers voor onze bestemming leek het landschap wel in een oase te zijn veranderd.
Overal om ons heen zagen we wijnvelden en fruitbomen. Het leek wel een Walhalla voor de wijn liefhebbers.

Na de laatste kilometers kwamen we op een mooie camping aan waar je bij de ingang wordt begroet door een zee van bloemen.

Camping le Ch'timi is een gezellige 3 sterren familiecamping gelegen in de Lot-vallei nabij het kleine plaatsje Touzac

Hieronder wat informatie over de camping.
De camping;

Een rustige vakantie of gewoon een actieve vakantie. Met onze gastvrijheid en persoonlijke aandacht zullen wij uw vakantie tot een succes te maken.

Om in de vakantiestemming te komen, kunt u alvast op onze website een voorproefje vinden van het goede leven in de Lot vallei. Verder is er veel informatie over de streek. In het laagseizoen verwelkomen wij de gasten die houden van rust, wandelen, fietsen en genieten van een glas wijn op het terras of in de caravan of tent op onze camping. Vanuit onze eigen ervaring weten wij hoe geweldig het is om een lange wandeling of een fietstocht in de prachtige heuvelachtige omgeving te maken.

In het hoogseizoen kunt u nog steeds een rustige plek vinden op de camping, maar de camping bruist ook van de activiteit. Elke dag is er veel vertier, te beginnen elke ochtend met de kidsclub voor de jongsten, en verder ook vele activiteiten voor de iets ouderen, voor 14 tot 18-jarigen en de volwassenen natuurlijk. Het gebied heeft vele activiteiten, zoals kanoën, klimmen, vissen, deltavliegen, paardrijden. Een bezoek aan een van de vele musea, rommelmarkten, grotten, middeleeuwse kerken en kastelen is mogelijk en waarom niet een wandeling maken door het middeleeuwse Puy l'Eveque, met zijn vele smalle straatjes.

VOOR- EN NASEIZOEN

Het zuidwesten van Frankrijk (Midi-Pyreneen), waar het gebied van de Lot ligt, heeft meer dan een gemiddeld aantal zonuren.

Vooral in het voor- en naseizoen is de natuur daarom prachtig. De prachtige vergezichten, afgewisseld door wijngaarden, die in het najaar prachtig rood verkleuren en vol hangen met volle trossen druiven en de bossen maken het wandelen en fietsen in deze streek, vooral in het rustige voor- en naseizoen tot een onvergetelijke ervaring.

Op de camping zijn wandel- en fietsroutes verkrijgbaar.

Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om heerlijk met een boek in de schaduw of in het heerlijke voor- of najaarszonnetje bij uw tent of caravan te genieten van de vele vogelsoorten, eekhoorntjes, egeltjes en af en toe een ree.
De omgeving en de entourage bieden u uw welverdiende rust en de nodige ontspanning.

In het voorjaar ziet u op de camping een heel scala aan orchideeën en andere bloemen en een groot aantal meer of minder bekende vogels. De vele fruitbomen op de camping en in de omgeving geven het voorseizoen door de veelkleurige bloesem een sprookjesachtige aanblik.
Echt genieten dus.

In het voor- en naseizoen spelen we regelmatig met diegenen die dat willen een wedstrijd pétanque.
Daarna is het prettig toeven op ons terras om onder het genot van een drankje wat na te praten over de dagelijkse belevenissen.
Echt vakantie dus.

CAMPING LE CH'TIMI, GEOPEND VAN 1 APRIL TOT 30 SEPTEMBER BIEDT:

* Schaduwrijke en zonnige, goed afgescheiden kampeerplaatsen van 80 tot 140 m2.
* Schoon, modern sanitair (warme douches, warm water afwasbakken).
* Moderne gehandicapten sanitair.
* Een snelle wasmachine en vijf bakken voor de handwas.
* Een gezellige bar met groot terras, waar wij eenvoudige menu's serveren van 16.30 uur tot 21.00 uur.
* Snackbar, "afhaal" tussen de 13.00 uur en 21.00 uur.
* Een kleine kampwinkel, vers brood en Camping gas zijn ook beschikbaar.
* Internet bij bar en terras, gratis.
* Een buitenzwembad en een kinderbad. Kinderbad open van 1/7-31/8.
* Alleen strakke zwemkleding, geen shorts toegestaan.
* Tennisbaan en volleybalveld.
* Speeltuin voor kinderen.
* Tafeltennistafels.
* Petanque baan.

BUNGALOW

(WAARVAN 1 AANGEPAST VOOR GEHANDICAPTEN)
De bungalows, 6 personen, zijn 10 m x 7 m, voorzien van entree, apart toilet, badkamer met douche, woon/eetkamer met ingerichte keukenhoek met een kooktoestel en koelkast.
Er zijn drie slaapkamers (1 met een tweepersoonsbed, 1 met 2 éénpersoonsbedden en 1 met een stapelbed). Er is een terras met één tafel en 6 stoelen. Er zijn kussens en dekbedden aanwezig.
Voor dekbedhoezen, lakens, hand/keukendoeken en ligstoelen dient u zelf zorg te dragen.
Huisdieren op aanvraag.

CHALET A

De chalets-A zijn geschikt voor 6 personen. De chalets zijn ongeveer 5,05 m. x 6,75 m. groot, en voorzien van een woon / eetkamer, en hebben drie slaapkamers, waarvan één met een tweepersoonsbed, één met een stapelbed en één met twee losse bedden. Douche en toilet bevinden zich in het chalet.
Elk chalet heeft een koelkast, een ingerichte keukenhoek met kooktoestel, een overdekt terras met één tafel en 6 stoelen. Voor lakens, keukendoeken en ligstoelen dient U zelf zorg te dragen.

CHALET B

De chalets zijn geschikt voor 4 personen. Deze zijn ongeveer 5 m. x 4 m. groot, en voorzien van een woon / eetkamer, en hebben twee slaapkamers, waarvan één met een tweepersoonsbed, en één met een stapelbed. Het is toegestaan om voor de 2 extra personen een klein tentje naast het chalet te plaatsen. Het privesanitair (toilet, douche, wastafel) bevindt zich direct naast het chalet.

MOBILE HOME

De Mobile-Home is 7.80m x 3,00m en ingericht voor maximaal 5 personen (waaronder 1 kind onder 12 jaar).
De indeling is als volgt: Woon- eetkamer, toilet, open keuken compleet ingericht, 4-pits kooktoestel, koelkast en koffiezetapparaat, badkamer met douche en wastafel en 2 slaapkamers.
Een slaapkamer met één 2-persoonsbed en een slaapkamer met twee 1-persoons bedden en een bovenbed.
Een terras, 6 stoelen, 1 tuintafel en 1 parasol is aanwezig.
U dient zelf bed-, bad- en huishoudlinnen, ligstoelen e.d. mee te nemen.

DE ROULOTTE

De Roulotte (woonwagen) is ongeveer 7.00m x 3,00m en ingericht voor maximaal 2 personen (voorzien van 1 tweepersoonsbed).
De indeling is als volgt: Woon- eetkamer met twee zitplaatsen, tafel en 2-pits kooktoestel, koelkast en koffiezetapparaat.
Een slaaphoek met één 2-persoonsbed.
Er zijn 2 stoelen en een tuintafel voor buiten en er is 1 parasol aanwezig.
U dient zelf bed-, bad- en huishoudlinnen mee te nemen. Sanitair in het hoofdgebouw.
Ideaal voor kort verblijf (wandelaars of fietsers) of voor mensen die nog echt willen ‘kamperen’.

ACTIVITEITEN OP EN ROND DE CAMPING

Als u of uw kinderen ‘actief’ willen worden, organiseren we dagelijks diverse activiteiten. Elke dag is er in de periode 16/7-20/8 een uitgebreid entertainmentprogramma, dat in de ochtend begint met de Kidsclub.

In het hoogseizoen (16/7-20/8) organiseren wij bij voldoende belangstelling een wijnproeverij op de camping. Er zijn ook muziekavonden en er is regelmatig een kampvuur bij de rivier.

In die periode wordt er ook elke dag een middag- en een avondactiviteit georganiseerd, zoals een vossenjacht, spokentocht, disco in een grot, hangavond voor tiener, kampvuur, levend Cluedo, dierengeluiden spel, moeders mooiste, pannenkoeken speurtocht, zeskamp, waterspelen, show, tafeltennis, volleybal, waterpolo toernooi, voetbal, jeu de boules toernooi, poker toernooi en theater waaraan kinderen kunnen deelnemen.

In de omgeving van de camping vindt u supermarkten, straatmarkten, restaurants, winkels, kastelen en pittoreske dorpjes. U kunt ook gaan paardrijden, deltavliegen, ultra-light vliegen, bomen klimmen en er zijn verschillende (zwem) meren. Bij de receptie van de camping kunt u fiets-en wandelroutes krijgen.

DE OMGEVING

Camping Le Ch’timi bevindt zich boven op een bergplateau en kijkt uit over de prachtige vallei en de rivier de Lot. Net ten zuiden van de Dordogne vindt u onze camping op ca. 40 km ten westen van de beroemde middeleeuwse stad Cahors.
Het dorpje Touzac ligt halverwege de stadjes Fumel en Puy l' Evêque tussen de D-8 en de rivier de Lot.

De vallei van de Lot heeft een mild en zonnig klimaat en staat bekend om haar gastvrijheid, wijnen en gastronomie. Het prachtige afwisselende landschap biedt u talrijke mogelijkheden tot het maken van uitstapjes naar kastelen, kerken, grotten, vestingen (bastides), prehistorische wandschilderingen en schilderachtige dorpjes .

Een netwerk van rustige wegen, landwegen en voetpaden geeft u de mogelijkheid om deze vredige en verrukkelijke regio op uw gemak met de auto, op de fiets, te voet of te paard te verkennen. De rivier de Lot loopt, ca. 50m. lager, evenwijdig aan de camping.
U vindt natuurlijke strandjes om te vissen of om gewoon van de natuur te genieten. Ontdek de rivier per kano, deze zijn ter plaatse te huur.

• familiecamping

• gezellig